Google+ Followers

dinsdag 26 maart 2013

eierwarmers haken





Ik was op zoek naar een simpel patroontje om een paar gezellig roze (ja; roze!) eierwarmertjes te haken. Omdat ik niet kon vinden wat ik zocht heb ik zelf een paar lieve exemplaren gemaakt.



Tijdens het haken ontstonden 2 verschillende eierwarmers, één met een klokvorm en één met een keurig puntig eihoofdje.

                                                                       ei-model

                                                              klok-model



Het patroon voor het ei-model:

magische ring, met daarin 6 vasten (niet te strak aantrekken- lusje komt erin!)
toer 1: 2 vasten in elke vaste = 12 vasten;
toer 2: 2 vasten in elke vaste = 24 vasten;
toer 3; 1 vaste in elke vaste;
toer 4; 1 vaste, 2 vasten in de volgende vaste* (vanaf * herhalen) = 31 vasten;
toer 5; 1 vaste in elke vaste;
toer 6 t/m 10; 1 vaste in elke vaste;
toer 11; kleurwissel; 1 vaste in elke vaste;
toer 12; 1 vaste in elke vaste;
toer 13; 5 vasten in de eerste vaste, 1 vaste overslaan* (vanaf * herhalen).
afhechten

Voor het lusje:

haak 16 lossen en 1 keerlosse;
toer 1 en 2; 1 vaste in elke vaste;
afhechten


Het patroon voor het klok-model:
magische ring, met daarin 6 vasten;
toer 1: 2 vasten in elke vaste = 12 vasten;
toer 2: 2 vasten in elke vaste = 24 vasten;
toer 3 t/m 10; 1 vaste in elke vaste;
toer 11; kleurwissel; 1 vaste in elke vaste;
toer 12; 1 vaste in elke vaste;
toer 13; 5 vasten in de eerste vaste, 1 vaste overslaan* (vanaf * herhalen).
afhechten

Vouw het lusje in de lengte dubbel en zet met een paar naaisteekjes vast. Steek het lusje in de opening aan de bovenkant (magische cirkel); trek het begindraadje van de magische cirkel aan en gebruik deze draad om het lusje met een paar naaisteekjes aan de binnenkant van de eierwarmer vast te zetten.

Het kost niet veel tijd om deze eierwarmers te haken en je hebt er niets bijzonders voor nodig:

- glanskatoen,
- een haaknaald 3,5 (of kijk naar het advies van het garen),
- een naald met groot oog om de draadjes weg te werken,
- een schaartje en klaar ben je.

Als je niet weet wat een magische cirkel en/of ring is; er zijn een aantal duidelijke instructies te vinden, zoals bijv op het blog van Aagje Doeken.





Mede namens onze huisdieren:             Vrolijk Pasen!





2 opmerkingen:

Sylvia zei

Hey Vera, een beetje laat maar ik was ontzettend druk afgelopen week. Maar jeetje wat ben je toch handig, ben jaloers. Vind de eierenwarmers helemaal geweldig. Ben dol op de kleuren die je hiervoor gebruikt heb. En wat een geweldige foto's met je kat en je honden. Ze waren vast en zeker blij met je ha,ha.
Groetjes Sylvia

Aya zei

Hoi Vera,
Gefeliciteerd met je nieuwe blog.
Wat een prachtige eierwarmertjes en wat staan ze goed bij de huisdieren!( dat ze zo blijven liggen?)
Ik zal je hier ook blijven volgen.
Lieve groetjes Aya en Peter